AP Hogeschool: Rebranding Makerspace & Immersive Lab
Voor deze opdracht was het de bedoeling om een volledig nieuwe huisstijl uit te werken voor de makerspace en het immersive lab aan AP Hogeschool Antwerpen. Ze zouden een merkfamilie vormen waardoor de stijl voor beide merken samen moest passen. Er is veel onderzoek gedaan naar naamgeving, logo's en een uitnodiging.
Voor deze opdracht was het de bedoeling om een volledig nieuwe huisstijl uit te werken voor de makerspace en het immersive lab aan AP Hogeschool Antwerpen. Ze zouden een merkfamilie vormen waardoor de stijl voor beide merken samen moest passen. Er is veel onderzoek gedaan naar naamgeving, logo's en een uitnodiging.
Je kan alles terugvinden in de huisstijlgids die is uitgewerkt. Deze kan als pdf gedownload worden. In deze gids wordt ook het hele verhaal achter deze merken grondig uitgelegd.
Als mijn eigen website live is staat deze mooi geïntegreerd op deze pagina.





Er is een uitnodiging ontworpen voor de officiële opening van deze faciliteiten. Deze moest driedimensionaal zijn. Er is besloten om te werken met een 2D-slotmechanisme. Dit is volledig uitgewerkt in de makerspace. Het laat volledig alle troeven zien wat deze plek te bieden heeft. Wanneer men aan de hendel draait komt er een plaatje met de nieuwe naamgeving en het nieuwe logo tevoorschijn. Op de achterkant staat de uitnodiging van het evenement.





Hier kan je nog enkele mock-ups zien van tijdens het ontwerpproces. De naamgeving was hier nog verschillend van het uiteindelijke resultaat.